наш девіз: НА НАС ДИВИТЬСЯ НАШЕ МАЙБУТНЄ, ЗРОБІМО ЙОГО КРАЩИМ!
Вітаю Вас, Гість
Документ Без Имени

         І. Дидактичні вимоги до сучасного уроку:

  • Чітке формулювання освітніх завдань в цілому і його складових елементів, їхній зв'язок з розвиваючими і виховними завданнями.
  • Визначення оптимального змісту уроку відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, з урахуванням рівня підготовки й підготовленості учнів.
  • Прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань, сформованості умінь і навичок як на уроці, так і на окремих його етапах.
  • Вибір найраціональніших, оптимальних методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю.
  • Вибір форм організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні учнів.
  • Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів.  Створення умов для успішного навчання учнів.

                Психологічні вимоги до уроку
1.Психологічна мета уроку:

  • Проектування розвитку учнів у межах вивчення конкретного навчального предмета і конкретного уроку.
  • Врахування у цільовій настанові уроку психологічної задачі вивчення теми і результатів, досягнутих у   попередній роботі.
  • Передбачення окремих засобів психолого-педагогічного впливу, методичних прийомів, що забезпечують розвиток учнів.

2.Стиль уроку:

  • Визначення змісту і структури уроку відповідно до принципів розвиваючого навчання:

* співвідношення навантаження на пам'ять учнів і їхнє мислення;
* визначення обсягу відтворюючої і творчої діяльності;
* планування засвоєння знань у   готовому вигляді (зі слів учителя, з підручника, посібника) і в процесі самостійного пошуку;
* виконання вчителем і учнями проблемно-евристичного навчання (хто ставить проблему, формулює її, хто вирішує);
* облік контролю, аналізу й оцінки діяльності школярів, здійснюваних учителем, а також взаємної критичної оцінки, самоконтролю і самоаналізу учнів;
* співвідношення спонукання учнів до діяльності (коментарі,  що викликають позитивні почуття в зв'язку з проблемною роботою, установки, що стимулюють інтерес, вольові зусилля до подолання труднощів) і примусу (нагадування про оцінку, різкі зауваження, нотації).

  • Особливості самоорганізації вчителя:

* підготовленість до уроку — головне усвідомлення психологічної мети і внутрішня готовність до її здійснення;
* робоче самопочуття на початку уроку й у ході його (зібраність, співнастроєність з темою і психологічною метою уроку, енергійність, наполегливість у здійсненні поставленої мети, оптимістичний підхід до всього, що відбувається на уроці);
* педагогічний такт (випадки прояву);
* психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, діловий контакт і т. ін.);

  • Організація пізнавальної діяльності учнів:

1) Визначення заходів для забезпечення умов продуктивної роботи, мислення й уяви учнів:
* планування шляхів сприйняття учнями досліджуваних об'єктів і явищ, їхнього осмислення;
* використання установок у формі переконання;  
* планування умов стійкої уваги і зосередженості учнів;
* вправи.
2) Організація діяльності мислення й уваги учнів у процесі формування нових знань і умінь:
* визначення рівня сформованості знань і умінь в учнів (на рівні конкретно-почуттєвих уявлень, понять, що узагальнюють образи, «відкриття», висновки);
* опора на психологічні закономірності формування уявлень, понять,
рівнів розуміння, створення нових образів під час організації розумової
діяльності й уяви учнів;
* планування прийомів і форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів (система запитань, створення проблемних ситуацій,  різні рівні  проблемно-евристичного вирішення задач, використання задач з відсутніми і зайвими даними, організація інтелектуальних утруднень в ході самостійних робіт, ускладнення завдань з метою розвитку пізнавальної самостійності учнів); керівництво підвищенням рівня розуміння (від описового, порівняльного, пояснювального до узагальнюючого, оцінного, проблемного) і формуванням умінь міркувати й робити висновки;
* використання різних видів творчих робіт учнів (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання добору і систематизації матеріалу, а також обробці результатів і оформлення роботи).
3)  Закріплення результатів роботи:   
* формування навичок шляхом вправ;
* навчання перенесенню раніше засвоєних умінь і навичок на нові умови роботи, попередження механічного перенесення.

  • Організованість учнів:

 *Ставлення учнів до навчання, їхня самоорганізація і рівень розумового розвитку.
*Урахування рівня навченості під час визначення сполучення індивідуальних, групових і фронтальних форм роботи учнів на уроці.
3. Врахування вікових особливостей учнів:
1)       Планування уроку відповідно до індивідуальних і вікових особливостей учнів.
2)       Проведення уроку з урахуванням сильних і слабких учнів.
3)   Диференційований підхід до сильних і слабких учнів.

            


Гігієнічні вимоги до уроку
- Температурний режим.
- Фізико-хімічні властивості повітря (необхідність провітрювання тощо). 
- Освітлення.
- Попередження втоми і перевтом.
- Чергування видів діяльності (зміна слухання, виконання обчислювальних, графічних і практичних робіт).
- Своєчасне і якісне проведення фізкультхвилинок.
- Дотримання правильної робочої пози учня.
- Відповідність розміру класних меблів зросту школяра.


Вимоги до техніки проведення уроку
- Урок повинен бути емоційним, викликати інтерес до навчання і виховувати потребу в знаннях.
- Темп і ритм слід обрати оптимальний, дії вчителя й учнів мають бути завершеними.
- Необхідний повний контакт у взаємодії вчителя й учнів на уроці, необхідно дотримуватися педагогічного такту і педагогічного оптимізму.
- Повинна домінувати атмосфера доброзичливості й активної творчої праці.
- Варто змінювати види діяльності учнів, оптимально сполучати різні методи й прийоми навчання відповідно до рівня працездатності учнів залежно від дня тижня, порядкового номера уроку, навчальної дисципліни, типу і виду уроку.
- Потрібно забезпечити дотримання єдиного орфографічного режиму школи.
- Учитель має забезпечити активне навчання кожного школяра.